Dag 1
Op 23 maart 2010 was het eindelijk zover, na tijden denken en zoeken naar excuses om het niet te doen, was het eindelijk zover.
Vooraf hadden we al op basis van verhalen op oa. Motor-forum.nl, Broersky-broerskie.nl en andere sites een ongeveer route uitgezet.
Hiervoor hebben we een heel mooi tooltje gevonden op het net wat gemaakt is door Jan Broersma genaamt Tyre. Met dit programma kan je op basis van google maps een route uitzetten en die zo in je navigatie systeem kan laden als route. In mijn geval maak ik gebruik van een TomTom rider 2. Voor de vakantie heb ik hier ook het programma tripmaster op geïnstalleerd, waarmee het mogelijk moet zijn om de gereden route te loggen. Dit heb ik echter nog niet getest, dus dat gaan we onderweg maar eens testen.
De dinsdag was eindelijk daar gekomen, ‘s middags nog even een fijn hapje gegeten om om 16:30 richting de boot gereden. Dit was natuurlijk maar een heel klein stukje en de banden waren nog niet eens opgewarmd toen we voorin de rij mochten gaan staan. Bij de poort kregen we te horen dat we de eerste motorrijders van dit jaar waren die met de boot naar Newcastle gingen en ook de enige 2.
De boarding cards lagen dan ook keurig klaar en we konden aan boord.
Na wat geworstel met de aanwezige spanbanden die duidelijk al een tijdje meegingen en niet meer zo soepel werkte als je zou willen n het verzinnen van een beetje knappe manier om de motoren vast te zetten terwijl de fixatie punten meer dan 2 meter uit elkaar lagen konden we de spullen in hut gooien en eindelijk een koude gouden rakker pakken.
Het vertier aan boord was niet geweldig, maar goed met een pintje en en pak kaarten kom je de avond ook wel door.
Dag 2